Svakog četvrtog ponedeljka u oktobru školski bibliotekari širom sveta obeležavaju svoj dan. Ove godine Međunarodni dan školskih bibliotekara obeležen je 23.oktobra u školskoj biblioteci. Tom prilikom realizovan je zanimljiv i informativan čas o značaju čitanja i razvoju pisma, kao i umetnička radionica pod nazivom „Čarolija reči“, a ciljna grupa su bili učenici odeljenja I4, jer kulturu čitanja i književni ukus treba negovati od najranijeg školskog uzrasta.
Uvodnu reč imala je bibliotekarka Milena Miloradović koja je učenicima poželela dobrodošlicu, podsetila ih na pravila ponašanja u biblioteci kao i na najznačajniju ulogu školskih bibliotekara – vaspitati čitaoce da zavole knjigu i da se sa poštovanjem odnose prema njoj, da uživaju u knjizi i da na taj način postanu radoznali i obrazovani mladi ljudi koji će kroz knjige graditi sopstvenu ličnost.
Potom je Veljko Živanić, učenik trećeg razreda, predstavio knjigu Jasminke Petrović „Od čitanja se raste“. Na zanimljiv način prvake je uveo u svet slova i dokazao im da smo, kada savladamo čitanje, na putu da naučimo sve. Svojom interpretacijom, Veljko je zasigurno pokazao kako se izražava i ponaša učenik koji puno čita i uči, te je na taj način uticao i na razvoj samopouzdanja kod mlađih drugara kao i na želju da postanu baš kao on. I ovoga puta dokazali smo da od vršnjačkog učenja koristi imaju svi, a cilj ovakvog angažovanja dece je i jačanje svesti o tome da je biblioteka između ostalog i prostor u školi u kome darovit učenik može da pokaže i plasira sopstvene snage, znanja i umenja.
Nakon izlaganja učenika trećeg razreda, bibliotekarka Milica Milošević govorila je o razvoju pisma. Kroz slikovitu prezentaciju prvaci su se upoznali sa izgledom klinastog pisma i hijeroglifa i trudili su se da odgonetnu njihova značenja; imali su priliku da vide na kakvim podlogama i čime su pisali Sumeri i Egipćani; saznali su ko je izmislio prvo revolucionarno pismo i zahvaljujući kom narodu su evropski narodi dobili slovni sistem od svega tridesetak znakova; po prvi put čuli su za osnivače slovenske pismenosti Ćirila i Metodija, kao i za njihove učenike, koji su sastavili ranu ćirilicu; podsetili su se koliko slova ima azbuka i ko je zaslužan za njen sadašnji izgled.
Posle prezentacije, učenik Veljko Živanić poklonio je prvacima obeleživače za knjige, koje su na časovima likovnog napravili učenici odeljenja III1.
Finalni proizvod ovog časa su glinene pločice, rad učenika prvog razreda, koji su poput starih Egipćana utiskivali slova u svežu glinu, a potom je sušili na suncu.
Školski bibliotekari se nadaju da će ova, kao i buduće aktivnosti vezane za knjigu, pismenost i biblioteku, učenicima ukazati na značaj čitanja u vremenu digitalnih tehnologija. FOTOGRAFIJE
Radionicu osmislili i realizovali:
Mirjana Glišić, učitelj I4
Jelena Krstović, učitelj III1
Milica Milošević, bibliotekar
Milena Miloradović, bibliotekar