JM School Tools - шаблон joomla Авто

Vesti

Dana, 20.marta 2019. godine u projektu ''Naša šuma, naša briga'' učestvovalo je 20 učenika naše škole sa nastavnicom Natašom Basarić. Projekat je započet u martu čiji su nosioci JKP ''Gradsko zelenilo'' i Udruženje gorana grada Čačka.

Današnja lokacija je bila crkva u Aveniji. Naši učenici zajedno sa učenicima Prehrambeno-ugostitelјske škole i Gimnazije zasadili su oko 100 stabala lišćarskog i četinarskog drveća. Veliku pomoć i podršku su im pružili radnici JKP ''Gradsko zelenilo'', koji su im objasnili i pokazali način sadnje.

Cilј ovog projekta je ozelenjavanje što većih površina grada Čačka, ali i širenje ekološke sveti kod učenika i značaju zelenih površina u gradu za zdraviji i bolјi život. Učenici naše škole su svoje znanje proširili koje su sticali u projektima u okviru same škole kada su pošumlјavali školsko dvorište. U želјi da stabla koja su danas sadili, obećali su da će da obilaze pošumlјenu lokaciju, kako bi videli da li drveće raste.

U akciji su učestvovali učenici šestog, sedmog i osmog razreda koji pohađaju Građansko vaspitanje. Ovakve akcije se i dalјe nastavlјaju, a cilј je sadnja oko 1 000 stabala na teritoriji grada.

Nataša Basarić, profesor geografije

Milan Todorović, profesor fizičkog vaspitanja

U četvrtak 14.3. po peti put u našoj školi je obeležen međunarodni dan broja π. Otkrio ga je grčki matematičar Arhimedes tako što je u mnogougao sa 96 stranica upisao krug. Najraniji poznati zapis o ovom broju je zapis na papirusu iz 1650. godine pre nove ere. I pored toga što je otkriven i opisan davno, on se koristi tek od 1737. godine.

  • U prvih 31 decimala nema nijedne cifre 0.
  • Od 763 decimalnog mesta nalazi se šest devetki u nizu i to se naziva Fejnmanovom tačkom. Ona se nalazi i u lancu na drugom spratu škole. Da li ste je već pronašli?

Ove godine nastavnicama matematike Jeleni Kenić i Tanji Petrović pomagali su učenici V/2, V/4 и VI/2. Bili su vredni čak i za vreme zimskog raspusta, a njihovi maštoviti radovi i panoi krase zidove učionica 25 i 26. Završni i najslađi deo aktivnosti je bilo pravlјenje kolača, a veliku pomoć smo imali i od naših kuvarica. Kako je to izgledalo pogledajte u videima koji slede.

Nastavnice matematike, Jelena i Tanja

U utorak, 19. marta 2019. godine u 18 časova u holu naše škole održan je kviz iz književnosti „Književne mozgalice“ u kome su učestvovali učenici sedmog i osmog razreda. U veseloj i prijatnoj atmosferi učenici su se međusobno nadmetali u zadacima u vezi sa piscima i delima, književnim rodovima, vrstama i stilskim figurama, kao i u prepoznavanju dela i pisaca na osnovu odlomaka koji su im ponuđeni.

Takmičari su bili podelјeni u četiri grupe od po četiri učenika. Grupe su formirane tako što su učenici izvlačili bombone određenog ukusa, a mogli su da biraju između 4 različite vrste. Tako su nastale grupe ŽUTIH, MLEČNIH, LjUBIČASTIH I NARANDžASTIH.

„Nepismeni u 21.veku neće biti oni koji ne znaju čitati i pisati, nego oni koji ne znaju učiti, zaboraviti neprimenljivo i naučiti novo.“  - Alvin Tofler

Vođeni ovakvim shvatanjem školovanja, naši nastavnici Nataša Basarić, Zoran Luković i Dalibor Čukljević pokušali su da učenje učine primenljivim i dostupnijim učenicima.Oni su koautori udžbenika za peti i šesti razred.

Početkom školske 2019/2020. godine, nastavnica matematike Jelena Kenić je započela međunarodni projekat „Stavi svoje matematičke naočare“ sa koleginicom Fatimom Kličić, nastavnicom matematike iz OŠ „Cazin I“ iz Bosne i Hercegovine. Projekat je nastao sa željom da kod učenika razvije ljubav prema matematici, ali i da ih podstakne da otkriju praktičnu primenu matematike u stvarnom životu, da pronađu vezu između matematike i prirode, umetnosti, ostalih školskih predmeta i sveta uopšte. Na projektu učestvuju učenici odeljenja VI2, VI4 I VI6, pod rukovodstvom svojih nastavnica matematike Tanje Petrović i Jelene Kenić. Ideja nam je da svoje učenike povežemo sa vršnjacima iz inostranstva kako bi učili zajedno, sarađivali i otkrili sličnosti i razlike među tinejdžerima širom Evrope.